POLITYKA PRYWATNOŚCI
VIDA PROPERTY SP. Z O. O.

1. POLITYKA PRYWATNOŚCI – INFORMACJE OGÓLNE

Polityka Prywatności (dalej: Polityka) określa zasady korzystania ze strony internetowej www.vidamanagement.pl oraz zasady gromadzenia, przetwarzania i wykorzystywania danych osobowych osób odwiedzających stronę internetową, zainteresowanych współpracą, kontrahentów i współpracowników pozyskanych przez Vida Property Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Marszałkowska 111, 00-102 Warszawa, adres e-mail: biuro@vidamanagement.pl.

Jeżeli nie zgadza się Pani/Pan z niniejszą Polityką, administrator prosi o nie korzystanie z tej strony internetowej.

Wszelkie dane osobowe przetwarzane są zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalej: RODO).

 

2. ADMINISTRATOR DANYCH OSOBOWYCH

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Vida Property Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Marszałkowska 111, 00-102 Warszawa (dalej: administrator).
W sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych, w tym w zakresie realizacji praw przysługujących w związku z przetwarzaniem, można kontaktować się pisemnie, pisząc na adres siedziby administratora lub na adres e-mail: biuro@vidamanagement.pl.

 

3. PRZETWARZANE DANE OSOBOWE, CELE I PODSTAWY PRAWNE ICH PRZETWARZANIA

Administrator przetwarza Pani/Pana dane osobowe:

  1.  na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO w celu zawarcia i wykonania umowy tj. ze względu na to, że przetwarzanie jest niezbędne do zawarcia/wykonania umowy, obejmującej określenie zasad współpracy. W tym celu niezbędne jest przetwarzanie następujących danych:

• imię i nazwisko,
• nazwa (w przypadku przedsiębiorcy),
• numer NIP (w przypadku przedsiębiorcy),
• adres poczty elektronicznej,
• numer telefonu,
• adres.

  1. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO albowiem jest to niezbędne do wypełnienia ciążącego na administratorze obowiązku wynikającego z obowiązujących przepisów prawa, np. podatkowych i rachunkowych. Pani/Pana dane przetwarzane są po to aby administrator mógł działać zgodnie z prawem i wypełniać nałożone na niego przez ustawodawcę obowiązki, np. wystawić fakturę. W tym celu niezbędne jest przetwarzanie następujących danych:

• imię i nazwisko,
• nazwa (w przypadku przedsiębiorcy),
• numer NIP (w przypadku przedsiębiorcy),
• adres.

  1. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO albowiem jest to niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionego interesu realizowanego przez administratora w celu prowadzenia korespondencji, w tym udzielania odpowiedzi na zadawane pytania. Pani/Pana dane są przetwarzane po to, aby administrator mógł odpowiedzieć na zadane przez Panią/Pana pytania dotyczące np. stanu realizacji umowy. W związku z tym, iż Pani/Pana dane osobowe w wyżej określonym celu administrator przetwarza na podstawie prawnie uzasadnionego interesu, którym jest kontakt z kontrahentami, współpracownikami, administrator oceni, czy Pani/Pana podstawowe prawa i wolności nie są nadrzędne wobec wskazanego interesu. W wyżej wymienionym celu niezbędne jest przetwarzanie następujących danych:

• imię i nazwisko,
• adres poczty elektronicznej,
• treść wiadomości.

  1. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) RODO w celu wysyłania informacji handlowych w tym marketingowych drogą elektroniczną lub telefoniczną w odniesieniu do usług własnych administratora.
  1. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO albowiem jest to niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionego interesu realizowanego przez administratora w celu archiwizacji. Dane osobowe w tym celu przetwarzane są po to, aby administrator mógł, w razie takiej konieczności wykazać fakty, mające dla niego pewne znaczenie. W związku z tym, iż podstawą prawną przetwarzania jest niezbędność wynikająca z prawnie uzasadnionego interesu realizowanego przez administratora, jakim jest możliwość udowodnienia, w razie takiej konieczności, okoliczności związanych ze świadczonymi przez administratora usługami, administrator oceni, czy Pani/Pana podstawowe prawa i wolności nie są nadrzędne wobec wskazanego interesu. W wyżej wymienionym celu niezbędne jest przetwarzanie wszelkich informacji wytworzonych w związku z realizacją umowy czy prowadzeniem korespondencji.

 

4. DOBROWOLNOŚĆ LUB OBOWIĄZEK PODANIA DANYCH OSOBOWYCH

Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niezbędne do zawarcia umowy, wysłania informacji handlowej czy prowadzenia korespondencji.

Podanie danych osobowych w celu wystawienia faktury VAT jest wymogiem ustawowym i wynika z przepisów ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.

 

5. CZAS PRZECHOWYWANIA DANYCH OSOBOWYCH

W przypadku danych osobowych przetwarzanych w celu wykonania umowy, dane osobowe będą przechowywane w terminie 5 lat od końca roku w którym nastąpiło wykonanie i rozliczenie umowy, chyba że dłuższe terminy przechowywania będą wynikać z przepisów dotyczących wykonania obowiązków prawnych administratora lub obowiązków archiwizacyjnych.

W przypadku danych osobowych przetwarzanych na podstawie zgody, przechowywane będą one do momentu wycofania zgody na przetwarzanie danych przy czym wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przez jej wycofaniem.

W przypadku danych osobowych przetwarzanych w celu prowadzenia korespondencji przechowywane one będą do momentu udzielenia Pani/Panu wyczerpującej informacji na otrzymane zapytanie.

 

6. PRZYSŁUGUJĄCE PRAWA

To, jakie prawa Pani/Panu przysługują, zależy od okoliczności przetwarzania danych, w tym między innymi od tego na jakiej podstawie prawnej administrator przetwarza te dane osobowe, a także jakie są techniczne możliwości administratora. Co do zasady, przysługują Pani/Panu następujące prawa:

1) prawo dostępu oraz kopii danych (art. 15 RODO),

Jeśli się Pani/Pan o to zwróci, administrator potwierdzi, czy przetwarza Pani/Pana dane osobowe, a także udzieli Pani/Panu wszelkich istotnych informacji na temat tego przetwarzania. W przypadku gdy o to Pani/Pan poprosi, administrator przekaże Pani/Panu także kopię danych osobowych na zasadach wskazanych w RODO.

2) prawo do sprostowania danych (art. 16 RODO),

Jeśli się Pani/Pan o to zwróci, administrator usunie błędy, niezgodności w przetwarzanych danych lub je uzupełni, albowiem dokłada wszelkich starań o to, żeby przetwarzane przez niego dane były aktualne i zgodne ze stanem faktycznym.

3) prawo do usunięcia danych (art. 17 RODO),,/p>

W przypadku gdy się o to Pani/Pan zwróci i nie będą zachodzić żadne okoliczności przewidziane przepisami RODO umożliwiające administratorowi przetwarzanie danych osobowych wbrew Pani/Pana woli, administrator usunie Pani/Pana dane osobowe. W szczególności może Pani/Pan żądać usunięcia danych osobowych, gdy:

a) Pani/Pana dane osobowe nie są już niezbędne do celów, w których zostały zebrane lub w inny sposób przetwarzane,

b) wycofała/wycofał Pani/Pan zgodę, na której opiera się przetwarzanie i nie ma innej podstawy prawnej przetwarzania (w przypadku gdy przetwarzanie opiera się na Pani/Pana zgodzie),

c) dane osobowe były przetwarzane niezgodnie z prawem,

d) dane osobowe muszą zostać usunięte w celu wywiązania się z obowiązku prawnego przewidzianego w prawie.

 

Prawo do usunięcia danych nie znajduje zastosowania, w zakresie w jakim przetwarzanie danych osobowych jest nadal niezbędne:

a) do korzystania z prawa do wolności wypowiedzi i informacji,

b) do wywiązania się z prawnego obowiązku wymagającego przetwarzania na mocy prawa (np. w zakresie obowiązku przechowywania dokumentacji podatkowej, rozliczeniowej, faktur vat i inne – o ile wynika to z powszechnie obowiązujących przepisów prawa) lub do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi,

c) z uwagi na względy interesu publicznego w dziedzinie zdrowia publicznego zgodnie z RODO,

d) do celów archiwalnych w interesie publicznym, do celów badań naukowych lub historycznych lub do celów statystycznych, o ile prawdopodobne jest, że prawo do usunięcia danych uniemożliwi lub poważnie utrudni realizację celów takiego przetwarzania,

e) do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.

4) prawo do ograniczenia przetwarzania (art. 18 RODO),

Z prawa do ograniczenia przetwarzania danych polegającego na ograniczeniu działań administratora na Pani/Pana danych osobowych wyłącznie do ich przechowywania lub działań uzgodnionych z Panią/Panem, może Pani/Pan skorzystać, jeśli:

a) kwestionuje Pani/Pan prawidłowość danych osobowych,

b) przetwarzanie danych jest niezgodne z prawem, a Pani/Pan sprzeciwia się ich usunięciu,

c) administrator nie potrzebuje już tych danych osobowych do celów przetwarzania, ale są one Pani/Panu potrzebne do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń,

d) wniosła Pani/Pan sprzeciw wobec przetwarzania z przyczyn związanych z Pani/Pana szczególną sytuacją.

5) prawo do przenoszenia danych (art. 20 RODO),

Ma Pani/Pan prawo żądania od administratora otrzymania w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego swoich danych osobowych oraz prawo żądania, aby te dane osobowe zostały przesłane innemu administratorowi, jeżeli przetwarzanie tych danych odbywa się na podstawie zgody lub umowy z Panią/Panem zawartej oraz w sposób zautomatyzowany.

6) prawo do sprzeciwu z przyczyn związanych z Pani/Pana szczególną sytuacją (art. 21 ust. 1 RODO),

W przypadku, gdy administrator przetwarza Pani/Pana dane osobowe na podstawie prawnie uzasadnionego interesu (z wyłączeniem marketingu bezpośredniego), ma Pani/Pan prawo złożenia sprzeciwu wobec tego przetwarzania jeżeli uważa Pani/Pan, że Pani/Pana szczególna sytuacja uzasadnia zaprzestanie przetwarzania przez administratora tych danych. Żądanie w tym zakresie administrator uwzględni jeżeli oceni, że nie jest w stanie wykazać istnienia ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania danych nadrzędnych wobec Pani/Pana interesów, praw i wolności.

7) prawo do niepodlegania decyzji opartej wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu (art. 22 RODO),

Ma Pani/Pan prawo do tego, by nie podlegać decyzji, która opiera się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu, i wywołuje wobec Pani/Pana skutki prawne lub w podobny sposób istotnie na Panią/Pana wpływa. Jeżeli zachodzą przesłanki umożliwiające administratorowi podejmowanie takiej decyzji, wówczas zostanie Pani/Pan o takim fakcie poinformowana/poinformowany.

8) prawo do skargi do organu nadzorczego,

Jeżeli uważa Pani/Pan, że administrator przetwarza Pani/Pana dane osobowe z naruszeniem przepisów RODO lub innych przepisów dotyczących ochrony danych osobowych przysługuje Pani/Panu prawo złożenia skargi do organu nadzorującego przetwarzanie danych osobowych, właściwego ze względu na miejsce zwykłego pobytu Pani/Pana, Pani/Pana miejsce pracy lub miejsce popełnienia domniemanego naruszenia. W Polsce organem nadzorczym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
Administrator zapewnia, iż dołoży jednak wszelkich możliwych starań, aby korzystanie ze wspomnianego prawa nie było konieczne.

 

7. SPOSÓB REALIZACJI PRAW

Wszelkie wyżej wskazane prawa może Pani/Pan zrealizować, kontaktując się z administratorem na jego adres siedziby lub na adres e-mail, wskazując treść żądania realizacji określonego prawa.

Jeżeli Pani/Pana żądanie będzie dla administratora niejasne lub będzie istniała potrzeba jego doprecyzowania administrator skontaktuje się z Panią/Panem w tej sprawie.

 

8. ODBIORCY DANYCH OSOBOWYCH

Odbiorcami danych osobowych mogą być podmioty współpracujące z administratorem, świadczące na jego rzecz usługi informatyczne, usługi kurierskie oraz pocztowe, a także podmioty upoważnione do otrzymywania informacji na mocy obowiązujących przepisów prawa. Administrator nie zamierza przekazywać pozyskanych danych do podmiotów mających siedzibę poza Europejskim Obszarem Gospodarczym.

 

9. ZAUTOMATYZOWANE DECYZJE ORAZ PROFILOWANIE

W trakcie przetwarzania danych osobowych nie będzie następować zautomatyzowane podejmowanie decyzji oraz nie jest stosowane profilowanie.

 

10. PLIKI COOKIES

Vida Property Sp. z o. o. posługuje się tzw. plikami cookies (ciasteczka). Pliki te są zapisywane za pośrednictwem przeglądarki internetowej na urządzeniu osoby odwiedzającej portal i służą optymalizacji działania strony, a także przechowaniu danych statystycznych. W każdej chwili osoba odwiedzająca stronę może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania cookies, choć musi mieć świadomość, że ich wyłączenie może wpłynąć na jakość działania i prezentacji treści podczas odwiedzania witryny.

Należy zaznaczyć fakt, iż administratorem niniejszego portalu jest Vida Property Sp. z o. o. Za treści i bezpieczeństwo witryn znajdujących się w odnośnikach prowadzących poza niniejszy portal administrator nie ponosi odpowiedzialności i jednocześnie zachęca do zapoznania się z polityką prywatności realizowaną przez te strony.

 

11. BEZPIECZEŃSTWO

Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są z zachowaniem zasad bezpieczeństwa adekwatnych do zidentyfikowanych przez administratora ryzyk i odpowiadających aktualnemu stanowi wiedzy technicznej w obszarze bezpieczeństwa danych. Administrator stosuje środki techniczne zapobiegające pozyskiwaniu i modyfikowaniu przez osoby nieuprawnione, danych osobowych przesyłanych drogą elektroniczną. Serwery portalu administratora używają szyfrowanej transmisji danych (SSL) potwierdzonej stosownym, aktualnym certyfikatem, co zapewnia ochronę wprowadzanych przez Panią/Pana danych oraz znacząco utrudnia ingerencję nieupoważnionych osób.

 

12. WEJŚCIE W ŻYCIE POLITYKI ORAZ JEJ ZMIANY

Polityka wchodzi w życie z dniem 27.06.2022 Wszelkie zmiany Polityki odbywać się będą poprzez zmianę i publikację jej treści na tej stronie.